Trendovi koji oblikuju budućnost

Megatrendovi su snaga delovanja u periodima od 5 do 10 godina. Stoga svi važni proizvođači prate određene trendove koji uveliko određuju uputrebnu vrednost njihovih proizvoda. Prateći te uticaje 3M je definisao pet ključnih trendova za koje očekuju da će imati najveći uticaj u nadolazećim godinama.

Društvene i

demografske promene

Demografske I socijalne promene, odnos ljudi prema svim apektima društva razvija se različitom brzinom ali se zajednički tendovi I dalje razvijaju. Veći deo svetske populacije se “preselio” u velike gradove. Poslovi koji ih privlače, sada traže nove veštine I znanja.

Kako se pripremiti?

Do 2030. godine potrošači u velikim gradovima, koji čine 50% svetske populacije, generisaće 81% globalne potrošnje i odrediće 91% smer globalnog rasta potrošnje.

Tehnologija je dugo bila merilo ljudskog napretka I moći. Danas je taj napredak uveliko u toku I čovek se užurbano prilagođava toj brzini razvoja. Prekid(ometanje) je nova norma ponašanja. Nenamerne posledice tehničkog napretka nastaviće da se ubrzavaju i privlače veću pažnju i nadzor vlada i javnosti. Za ostanak u ovom okruženju biće potrebni okretnost, predviđanje i hrabrost.

Kako planirati, investirati I izvršiti u uslovima ubrzanog razvoja?

Do 2030. godine očekuje se da će 5G povezati 125 milijardi uređaja, od potrošačkih uređaja do industrijskih senzora.

Tehnološki

napredak

Klimatski resursi i promene

Promene u prirodnom okruženju su klimatske krize koje izazivaju zabrinutost zbog budućeg zdravlja planete i globalne populacije. Bilo da se radi o porastu nivoa mora, suši, požarima ili sve većoj učestalosti ekstremnih vremenskih događaja, svaki deo sveta je pogođen i prinuđen da se suoči sa posledicama na sadašnje i buduće generacije. Važnost čistoće vazduha, vode i hrane je očigledna, ali ono po čemu se regioni izdvajaju su investicije koje ulažu kako bi osigurale ove potrebe sada i u budućnosti.

Klimatske promene će imati glavni uticaj u dogledno vreme i neophodnost mera će biti imperativ?

Obnovljiva energija postala je značajan deo globalnog snabdevanja električnom energijom sa približno 33%.

Rastući uticaj pojedinaca transformiše ekonomije i društva. Zahtevi za personalizacijom i podizanja korporativnih očekivanja izvršili su snažan pritisak na kompanije da se prilagode, čineći pri tom, mnoge od njih ranjivim, zbog novih tehnologija i poslovnih modela. Rastuća snaga digitalnih glasova pojedinaca, osnažila je mase, koje traže promene od onih koji im služe. Međutim, dogodilo se to, da ovi digitalni alati su dvosmerni i društvo se trenutno suočava sa štetom koja je naneta u onome što mnogi nazivaju „ratom protiv istina.“

Kako odgovoriti na napredovanje u ovom novom okruženju?

Preko 50% ispitanika veruje da pretnja automatizacijom izaziva nepoverenje prema njihovim poslodavcima.

Rastući uticaj pojedinca

Rebalans

Uticaj se oblikuje krizom ili događajem, ali se takođe može vremenom razviti, što se može reći I za pad uticaja. Svet ulazi u novu deceniju geopolitičkih i ekonomskih promena koje će sigurno rebalansirati svetske uticaje. Međunarodna upravna tela doživljavaju sve veći nivo neefikasnosti. Nizak rast i globalno nepoverenje vrlo verovatno bi mogli da potraju i narednih godina.

Šta učiniti da bi se održali stabilno tokom svetskog ponovnog uravnoteživanja?

Za 110 kineskih kompanija u org. Fortune 500, 80% prihoda zarađuje se u zemlji. Kako kineska srednja klasa raste, sve više potrošača putovaće u inostranstvo, stvarajući još veću globalnu zavisnost od Kine za jedan od najvećih svetskih sektora: turizam.

Klimatske promene će imati glavni uticaj u dogledno vreme i neophodnost mera će biti imperativ?

Obnovljiva energija postala je značajan deo globalnog snabdevanja električnom energijom sa približno 33%.